سامانه سپهتن چطور کار می کند؟

در ابتدای روشن کردن خودرو راننده ملزم به قرار دادن گواهینامه خود در دستگاه مربوطه میباشد, این سیستم با قابلیت ارتباط با دیتابیس اصلی پلیس راه (بصورت آنلاین) میتواند مجاز بودن رانندگی این شخص را به سیستم گزارش دهد و در صورت عدم مجوز, هشدارهای صوتی مناسب به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد نمود.

هر راننده مجاز به رانندگی 9 ساعت در شبانه روز می باشد و به ازای رانندگی مداوم 4 ساعته ملزم به استراحت ده دقیقه ای میباشد, این سیستم قابلیت محاسبه ساعت رانندگی بصورت دقیق را دارا میباشد و به محض عدم رعایت ساعت مجاز و یا عدم استراحت بین رانندگی پیغام های مناسب صوتی را جهت اگاه سازی راننده اعلام میکند.

در صورت تجاوز راننده از سرعت مجاز, هشدارهای لازم به راننده داده خواهد شد و در صورت عدم تصحیح سرعت توسط راننده, راننده در ایستگاه پلیس بعدی مورد بازخواست و اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

همچنین یک دوربین قرار گرفته شده در دستگاه در موارد مشخصی میتواند عکس راننده را به سرور اصلی انتقال دهد که با این کار میتوان تطابق راننده با گواهینامه و همچنین وضعیت ظاهری راننده مانند صحبت کردن با موبایل یا عدم بستن کمربند ایمنی و .. را بصورت تصویری بررسی نمود و درصورت تخطی اعمال قانون انجام شود.

ماژول DSRC که به محض وارد شدن به محوطه پاسگاه, مرکز پلیس را از حضور خودرو مطلع می سازد و در صورت وجود هر گونه خطای خطرناک, پلیس می تواند اقدام به متوقف کردن خودرو در ایستگاه نماید.

http://www.sepahtan.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد